De drie geboden van Adekwaad lopen als een rode draad door de aanpak van Adekwaad en vormen cruciale succesfactoren voor het slagen van merk- en cultuurtrajecten.
Van wachtmuziekje aan de telefoon tot de uitstraling van pand en spreekkamers, van website en online marketing tot het gedrag van medewerkers: alles wat je zegt, doet en laat zien heeft invloed op de reputatie en kracht van jouw merk. Laat jouw merk niet aan het toeval over, pak regie en maak het merk leidend voor het complete doen en laten van jouw organisatie.
Jouw merk is geen vrijblijvende belofte, maar vraagt om bewijslast op alle vlakken en niveaus. Voeg de daad bij het woord en laat medewerkers, de waarmakers van jouw merk, zien dat het je menens is. Creëer voorbeeldgedrag op het hoogste niveau en veranker het merk in de dagelijkse aansturing van mensen en teams.
Een sterk merk bouw je niet ‘top-down’ maar van binnenuit met de mensen die er werken. Iedereen doet er toe! Dat vraagt om een open leercultuur waar iedereen betrokken wordt en de specifieke kennis en ervaring van iedereen op alle niveaus gebruikt wordt. Een cultuur waarin je samen stap voor stap ontwikkelt en verbetert en afdelingsoverstijgend leert van on- en offbrand gedrag uit de dagelijkse praktijk.
Van MKB tot ZZP, van start-up tot grown-up, van groothandel tot detailhandel, profit of non- profit: branding is de manier voor het creëren van duurzaam onderscheidend vermogen, voorkeur en trouw van jouw doelgroepen.