Medewerkers zijn bepalend voor het succes van bedrijven en organisaties. Niet voor niets staat het “vinden en binden” van de juiste medewerkers en de beste talenten hoog op het prioriteitenlijstje van veel bedrijven. Employer branding, het doelgericht bouwen van een sterk werkgeversmerk, is van levensbelang voor het succes en de continuïteit van bedrijven en organisaties.
De basis van een sterk en onderscheidend werkgeversmerk is jouw unieke bedrijfs-DNA. Wie je als bedrijf bent en waar je als bedrijf voor staat, speelt een doorslaggevende rol bij de keuze voor een nieuwe werkgever. Nieuwe generatie werknemers kiezen steeds nadrukkelijker voor organisaties die duidelijk zijn over hun drijfveren, waarden en ambities en beschikken over een inspirerend gemeenschappelijk doel waarmee medewerkers zich kunnen vereenzelvigen. Ze willen niet alleen een baan; ze willen van betekenis zijn en bijdragen aan een mooiere wereld.
Alles wat je als bedrijf doet, zegt en laat zien bepaald jouw imago en reputatie op de arbeidsmarkt. Met een mooie wervingscampagne, een gelikte “werken bij site” bouw je dus nog geen sterk werkgeversmerk. Het gaat om wat je dag in dag uit doet. Employer branding gaat over het managen van de complete employee experience. Van de allereerste indruk op LinkedIn tot en met het moment dat je afscheid van elkaar neemt.