In een wereld waarin de functionele en rationele verschillen steeds kleiner worden, kiezen klanten steeds nadrukkelijker voor bedrijven die duidelijk zijn over wie ze zijn en waar ze voor staan. Sterke merken focussen niet alleen rationele voordelen, maar pakken juist regie op de ‘emotional selling points’ die ze bieden.
Sterke, succesvolle merken beschikken over een stevige basis waaraan niet te tornen valt. Een uniek DNA dat het kompas vormt waarop ze varen en dat ze helpt om op koers te blijven. Voor Adekwaad begint branding bij het bouwen van een sterk fundament. Absolute duidelijkheid over gemeenschappelijk doel, archetype en merkwaarden vormen de onmisbare basis voor een sterke, onderscheidende voorkeurspositie bij klanten en medewerkers.
Merken worden niet groot en sterk omdat ze veel beloven, maar vooral omdat ze bewijzen waar ze voor staan. Uiteindelijk gaat branding daarom over het leveren van bewijslast en het ‘merk-waardig’ organiseren en managen van alle contactmomenten met het merk. Medewerkers spelen daarbij een doorslaggevende rol; zij moeten dag in dag uit, klant voor klant waarmaken wat het merk belooft. Internal Branding vormt daarom een belangrijk onderdeel van de brandingtrajecten van Adekwaad